piątek, 23 sierpnia 2013

VINTAGE TEA TIME . Na moim zegarku dochodzi godzina 17.00 zatem czas na vintage tea time :) Bon Appétit !



Dla wielu zdjęcie może kojarzyć się z zarejestrowanymi obrazami z sabatu czarownic, ale w rzeczywistości to  zwykła herbatka  dam z  Domu Pomocy (almshouse )  na zamku  w Norfolk ( Wielka Brytania ) . Początkowo  koncepcja  pomocy tzw.  "starym pannom" i organizowanie im  „ochronek” wydała mi się anachronizmem   , ale po zapoznaniu się z historią tego  przytułku  sądzę , że idea jest bardzo szczytna i zasługuje na odkurzenie .

W 1614 roku Henry Howard, hrabia Northampton  ufundował Dom Pomocy dla ubogich starych panien. Kobiety musiały jednak spełniać określone warunki . Przede wszystkim musiały być stanu wolnego , być w wieku powyżej  56 lat  i regularnie chodzić do Kościoła . Nie mogły też uprawiać nieżądu jat też musiały wykazać , iż nigdy nie były karane.
Panny zobowiązane zostały do  noszenia szkarłatnego płaszcza   i szpiczastego czarnego  kapelusza . 
Ochronka istnieje do dziś a pensjonariuszki podtrzymały tradycję , nadal tak się ubierając ....choć już jedynie na specjalne okazje.








8 komentarzy:

  1. Witaj, super czas, uwielbiam go. A zdjęcie przypomina mi moje dawne spotkania z psiapsółkami:)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie w moich skromnych progach . Dopiero się rozwijam , próbuję opanować funkcje bloga , które wydają się czarną magią :)
      Zdjęcie tak dziwne ,iż postanowiłam odszukać jego historię .Wydała mi się ciekawa ,wiec znalazła się w moim "vintage pokoiku" .Dziękuję za zaproszenie. Z pewnością Cię odwiedzę ,gdyż Twoje "robótki" są rewelacyjne .Wspaniałe pomysły, świetna technika. Gratuluję talentu !!!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam ponownie Nominowałam Cię do Liebster Blog Award Zapraszam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha ha ha no to Twoja druga nominacja, bo Różana też zaprasza do siebie po Liebster Blog:) Buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe! :)) zdjęcie super.
    Zapiszę sobie Twojego bloga u mnie, bo zaciekawiłaś mnie ;))
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję . U Ciebie również jest inspirująco ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń